sábado, 9 de mayo de 2020

Clases anteriores

DESCUENTOS EN LOS ARANCELES
A PARTIR DE MAYO








Hi students, my name is Noelia Trepiak and this year I will be your English teacher. I hope we can learn a lot about this wonderful foreign language.

A continuación les dejo mi correo electrónico ya que será el medio por el cual me enviarán todas las tareas, evaluaciones y consultas: ntrepiak@hotmail.com

REMEMBER!!!  DON´T FALL BEHIND WITH YOUR HOMEWORK !

                                   ( ¡ NO SE RETRASEN CON LA TAREA!) 



Hola chicos!! A partir de ahora les voy a dejar las actividades en Google Classroom. Pueden descargar la aplicación en el celular o ingresar desde la computadora. Cuando hayan iniciado la sesión, arriba en el margen derecho van a encontrar este símbolo + en el cual deben hacer click y presionar la opción "apuntarse a una clase". Finalmente colocarán el código que les voy a dejar para ingresar al aula virtual de inglés.

Código de la clase: jjaaamp

Ya pueden ingresar para ver lo que tienen que hacer. 
Avísenme cualquier inconveniente que lleguen a tener. 





Wednesday 15th, April

Buenas tardes chicos!!! Por favor solicito a todos los alumnos que no han ingresado al link que les dejé para resolver la evaluación diagnóstica, que lo hagan en el día de hoy. Es de carácter urgente. Tienen tiempo hasta las 10 pm del día de hoy.





Tuesday 14th, April


Buenas tardes chicos!!! A continuación les dejo el link en el cual van a tener que ingresar para resolver la evaluación diagnóstica. En las  consignas van a tener que seleccionar una opción como correcta y hay una sola en la cual tienen que seleccionar más de una. Tendrán tiempo de enviarme sus respuestas hasta las 12 am.


https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfqe5YBqTp88xr0vXduhFjHtT9y1zq5VccQuIh3INQ65Q4doA/viewform?usp=sf_link

Aclaración: Solo pueden enviar una respuesta por alumno. Si han ingresado más de una vez, se tomara como valida la primer respuesta. Téngalo en cuenta!





Hola chicos!!! Espero que todos ustedes se encuentren muy bien. Les informo que el día Martes 14/04 van a tener la evaluación diagnóstica de Inglés. Es de carácter obligatorio y tendrán un horario determinado por mi para resolverla. Aquellos que por algún motivo no la hayan podido realizar, deberán explicarme los motivos por medio de mi correo electrónico.  Los temas a evaluar son:
  • Presente simple ( afirmativo, negativo e interogativo)
  • Palabras interrogativas ( What, When, Why, Where, Who, How) 
  • Vocabulario relacionado con la comida y con las actividades de tiempo libre.



Con respecto a la entrega de las tareas, paso a mencionar ciertos aspectos que deberán tener en cuenta: 

  • No envíen fotos con ejercicios resueltos en lápiz porque no se leen con claridad.
  • Resuelvan los ejercicios de forma ordenada. Por ejemplo: Si la primer actividad es contestar preguntas en base a un texto, escriban las respuestas debajo del cuestionario o bien pueden copiar las respuestas debajo de cada pregunta. 
  • Lean bien las consignas. He notado que se han pasado ejercicios por alto o los han resuelto erróneamente a causa de que no prestan atención a lo que deben hacer. 
  • Enviar en un mismo correo electrónico todas las fotos que hayan tomado de un mismo trabajo y aclarar en el asunto a que clase corresponde la actividad, nombre completo del alumno/a y curso. 
  • Si optan por resolver la tarea en un documento word, solo copien las respuestas aclarando a que número de ejercicio pertenecen y a que clase. 














Lesson: Tuesday 7th, April

Revision for the diagnostic test

A day in the life of a stormtrooper




Instructions:

  • Watch the video.
  • Answer the questions in full sentences to describe what the stormtrooper does each day.
  • Use the simple present tense.




      1.     What time does the stormtrooper wake up each day?

              ____________________________________________________

2.
      What does he do after he gets up?
     
          ___________________________________________________
      3.      What does the stormtrooper do after his shower?
        
         ____________________________________________________
      4 .      What does he do next?
       
          ___________________________________________________
       5.     What does he do after he has his morning drink?
         
         ____________________________________________________
       6.      What does he do at 10 o’clock?
         
         ____________________________________________________
       7.      How does he travel?
               
               ___________________________________________________
       8.      Where does he go?
         
         ____________________________________________________
       9.      Then what does he do?
         
         ____________________________________________________
       10.  Where does he go next?

         ____________________________________________________
       11.  How does he relax?
         
         ____________________________________________________
       12.  What does he do at the end of the day?
         

         ____________________________________________________


Estimados alumnos/as, dado que el período de aislamiento obligatorio y preventivo se ha extendido; les solicito que me envíen a mi casilla de correo electrónico todas las actividades que les he subido hasta el momento con el fin de poder hacerles una devolución sobre ciertos aspectos que haya que mejorar y , así también, poder tener un registro de cómo han transitado este particular periodo de diagnóstico. Tienen tiempo hasta el viernes 3/4 para mandarme todas las actividades resueltas. LAS ENTREGAS SON OBLIGATORIAS.
Cuestiones a tener en cuenta al momento de enviar lo trabajado: 


  • De ser posible, enviar las respuestas en un documento word ya que esto me facilitaría la corrección y la posterior entrega de las aclaraciones pertinentes. De lo contrario, pueden mandarme fotos de lo que hicieron en la carpeta ( traten de que la letra sea legible y que la calidad de la imagen sea lo suficientemente clara)
  • En el asunto del mensaje deben poner el nombre completo del alumno/a, el curso al que pertenecen y a que clase corresponden las actividades enviadas. 

No olviden que deben tener todos los ejercicios en la carpeta. Para resolverlos podrán: imprimirlos y pegarlos o copiarlos directamente. 





Lesson: Thursday 2nd, April

Revision for the diagnostic test


1.    Complete the text with and or but

 

2.    Read the text again and answer the following questions.

a)    Does Eleanor have carbohydrates in her diet?      
__________________________________________
b)   Does she eat junk food?                          
      __________________________________________
c)    What does she do to exercise her body?                 
__________________________________________
d)   What non-dairy things does she eat?                      
 __________________________________________
e)    What activities does she do to relax?       
      __________________________________________

3.    Complete the following questions and answer them so they are true for you.

a)    __________ you ______________ (eat) fish for lunch?    
______________________________________________________________
b)   __________ your best friends ______________ (drink) Coke for breakfast? ______________________________________________________________
c)    ____________ your best friend ______________ (ride) on a bike on Saturday?
______________________________________________________________
d)   What sport ____________ you ________________ (play) at weekends?
___________________________________________________________
e)    What serie __________ you _____________ (watch) on your free time?
___________________________________________________________

Remember !!! 
                      


             5. Write three sentences. What don´t Harry’s classmates do?

             Example : They don´t walk to school.

a)      ____________________________________________
b)      ____________________________________________
c)      ___________________________________________


6. Are you similar to or different from Harry?
                Write what you do and what you don´t do.

a)      ___________________________________________
b)      ___________________________________________
c)      ___________________________________________

d)      ___________________________________________



Lesson: Thursday 26th, March
Revision: Simple present ( integration)




3)    Underline the correct word in each sentence.

a)    My dad cry / cries when he cuts onions.
b)    My aunt and uncle sing / sings all the time!
c)    My sister want / wants a black bicycle.
d)    You and your friends like / likes play chess.
e)    I go / goes to school at 7:45 am.

4)    Write the sentences in the negative.

a)    I want to go to the dentist.
______________________________________________________ .
b)    My brother sings very well.
______________________________________________________ .
c)    Carly eats a lot of cheese.
______________________________________________________ .
d)    My grandparents watch television with me.  
______________________________________________________ .
e)    My friends like fish.
______________________________________________________ .


5)    Complete the questions with do, does, don´t or doesn´t.
a)    _____________ your father drink two litres of water a day? No, he ________.
b)    _____________ your parents eat meat? Yes, they ____________.
c)    _____________ your brother use your phone? Yes, he ____________.
d)    _____________ your friends listen to cumbia? No, they _____________.

e)    _____________ you have milk and toasts for breakfast? No, I__________. 



Lesson: Thursday 19th, March

Revision: Simple present ( Writing ) 


1)  Read about Tom’ routine. Then write T ( TRUE) or F (FALSE).

  
Hi everyone! My name is Tom and I’m 13 years old. I’m from Pergamino. This is my routine. I get up every day at 6.30. I have milk and biscuits for breakfast and then I go to school by bike. In the morning I have Maths, Science and English classes. At 12.30 I have lunch at the school. After that, I go back to class. I have History, Geography and P.E (physical education) in the afternoon. I finish school at 4.30.

After school, I usually go to the club and I meet my friends. At 7 p.m I go back home and I have a shower and I do my homework. We have dinner at 10 p.m. After dinner, I always play video games with my brothers. Finally, I go to bed at 12 a.m. What about you?

a)  Tom lives in Pergamino. _______
b)  Tom doesn´t get up very early in the morning. ________
c)   Tom loves biscuits. ________
d)  Tom has got a bike. _________
e)  Tom has lunch at home. _________
f)    Tom finishes school at 4.30 p.m. ________
g)  Tom has English classes in the afternoon. _________
h)  He does his homework after he has a shower. _________
i)    He loves playing video games. ________


 2)  Now read about Tom’s activities during the quarantine. Then answer the questions.

My life is a bit boring during the quarantine. I get up at 10 a.m. and I have breakfast. After that, I check my emails and I do my homework. We have A LOT OF homework.  Then, I watch TV with my brothers Luke and Fran for some minutes. At 12.30 I have lunch with the family. My mum loves cooking. I help her washing the dishes. Then, I turn on the TV again and I watch my favourite series on NetFlix. I can only watch Netflix for 2 hours. That’s my parents’ rule. After that, I do my homework again. At 6 p.m. my brothers and I video call my granny. We love her. Finally, I have a shower and I have dinner. After dinner I can play video games, but I have to go to bed at 12 a.m.

a)    How many brothers has Tom got? _______________________________________
b)    What does he do after breakfast? _______________________________________
c)    What does mum love doing? ___________________________________________
d)    Does Tom help mum? How?  ___________________________________________
e)    How many hours can Tom spend on Netflix ? ________________________________
f)     What time do they video call Granny? ______________________________________
g)    What time does Tom go to bed ? _________________________________________
h)    Do you think his life is boring? ___________________________________________


4) Now, complete this chart with the actions you do during the quarantine. You can use text from exercise 2 as a guide. If you don´t know a word in English, you must look it up in a monolingual dictionary. (Ahora completa este cuadro con las actividades que vos haces durante la cuarentena. Podes usar el texto del ejercicio 2 como guía. Si desconoces una palabra en inglés, buscala en un diccionario monolingüe)


What I do during the quarantine













Remember that you must finish activity 3 and 4 from the lesson that we had on March the twelfth!!! (Recuerden que deben terminar el ejercicio 3 y 4 de la clase que tuvimos el 12/03)
These are the activities that I mentioned before: 


3.    Complete the text with the present simple form of the verbs in brackets.

3.      Write a short paragraph about what you usually do every day.
       
       __________________________________________________
       __________________________________________________
       __________________________________________________
       __________________________________________________
       __________________________________________________
       __________________________________________________


Lesson: Tuesday 18th, March


Revision: Simple present ( affi, neg and int ) / vocabulary : food


1)    Complete the table with the words in the box.

APPLES      BREAD      CAKE      CARROTS        CHEESE    MILK
ICE CREAM       NUTS     PASTA     POTATOES    STRAWBERRIES   
YOGHURT

CARBOHYDRATES



FRUIT AND VEGETABLES
PROTEINS     
DAIRY
PRODUCTS

















2)    Brian is talking about his lifestyle. Complete the text with the present simple form of the verbs in brackets.


3) Read the text from exercise 2 and answer the following questions:

A.    Do Brian´s friends listen to the radio?       
_________________________________________
B.    What does Brian eat for breakfast?
_________________________________________
C.    What sport do Brian and his friends play at school?
_________________________________________
D.   Does Brian go to his karate class in the afternoon?
_________________________________________
E.    Does Brian’s trainer watch TV?
_________________________________________

4) Complete the dialogue between Emily and Ben with only one word in each blank.
 MEET     DRINKS      GO    EATS     WHAT’S     DO (X2)    DOES   PLAYS




 






No hay comentarios:

Publicar un comentario